Organizacji i funkcjonowania detalicznych placówek handlowych

Nie może być mowy o sukcesie finansowym sklepu, jeżeli nie jest on profesjonalnie zorganizowany i zarządzany.
Bardzo wiele niezależnych placówek detalicznych w Polsce, pomimo doskonałej lokalizacji, nie osiąga sukcesu finansowego. Przyczyną takiej sytuacji najczęściej jest wadliwa organizacja pracy i błędy w zarządzaniu sklepem.
Prowadzimy usługi doradcze w zakresie restrukturyzacji placówek handlowych, co po wdrożeniu programu naprawczego zawsze prowadzi do istotnej poprawy rentowności placówki. Pełen pakiet doradczy zawiera następujące usługi:
- Tworzymy schematy organizacyjne placówek handlowych z jednoczesnym przypisaniem kompetencji i zakresów odpowiedzialności dla każdej komórki organizacyjnej Firmy. Tworzenie nowej struktury poprzedzone jest wnikliwą analizą stanu obecnego.
- Opracowujemy procedury funkcjonowania i procedury kontrolne dla każdego działu i stanowiska pracy sklepu. Opracowaniu temu towarzyszy ocena kultury firmy.
- Przygotowujemy także schematy systemu wynagrodzeń wraz ze schematem systemu motywowania pracowników.
- Dokładnie przyglądamy się funkcjonowaniu placówki, poczynając od organizacji przestrzeni handlowej poprzez oświetlenie na wizualizacji sklepu kończąc. Powstałe w wyniku tej oceny uwagi służą do przygotowania raportu proponowanych zmian i usprawnień. Wspomniany raport najczęściej zawiera sugestie dotyczące korekty layoutu, oświetlenia czy wizualizacji sklepu. Wprowadzenie większości z proponowanych zmian wymaga wyłącznie nakładu pracy i niewielkich inwestycji, a ich zrealizowanie w sposób bardzo widoczny wpływa na poprawę funkcjonowania placówki.
- Na podstawie analizy danych sprzedażowych, przygotowujemy program optymalizacji asortymentu, który jest jednym z elementów zarzadzania kategoriami (Category Managment).
- Oceniając wyniki finansowe funkcjonowania sklepu i istniejącą na lokalnym rynku konkurencję, przygotowujemy nowe parametry polityki marżowania.
- Przygotowujemy propozycje pakietów działań marketingowych, wskazując narzędzia marketingowe z uwzględnieniem możliwości finansowych firmy.
- Na podstawie obserwacji zachowań konsumenckich i organizacji powierzchni Sali sprzedaży przygotowujemy program przeciwdziałania ubytkom.
Nasi współpracownicy posiadają bardzo duże doświadczenie praktyczne w zakresie wdrażania opisanych wcześniej usług. Jednocześnie "świeże" spojrzenie doświadczonego zewnętrznego audytora pozwala na bardzo obiektywną ocenę i wyciągnięcie konstruktywnych wniosków.

Centrum Doradztwa Franczyzowego   |   ul. Biskupińska 58B/3 60-463 Poznań   |   NIP: 787-178-19-23   |   tel. +48-663-755-044