Projekt oświetlenia sklepu.

Oświetlenie jest bardzo istotnym elementem wizualizacji wewnętrznej sklepów. Odpowiednio dobrany rodzaj i intensywność oświetlenia podwyższa wizualnie jakość eksponowanych towarów i tworzy klimat sklepu wpływając przez to na samopoczucie konsumenta.
Przypadkowo zainstalowane punkty świetlne działają najczęściej w sposób bezwzględnie odwrotny. Często też nakłady poniesione na remont i wyposażenie nie dają żadnego efektu z powodu wad w oświetleniu lokalu.
Projekt oświetlenia zawiera:
1. Wyznaczenie punktów oświetlenia ogólnego i akcentującego.
2. Wyliczenie pożądanego natężenia światła, które uzależnione jest od bardzo wielu czynników , między innymi od oferowanego asortymentu i stosowanego poziomu cen detalicznych i innych.
Poniżej przedstawiono schemat rozmieszczenia punktów świetlnych i tabelę natężenia światła [Wszystkie przykłady dotyczące projektowania oświetlenia pochodzą z projektu (zrealizowanego) sklepu z ekskluzywnymi towarami w jednej z galerii handlowych w Berlinie, celowo wybrano obiekt o pow. 70m2 dla czytelności przykładu].

3. Dobór odpowiednich opraw, które zapewniają projektowany charakter i natężenie oświetlenia.

UWAGA! Przy doborze opraw należy pamiętać, że nie do końca istotny jest koszt oprawy i źródła światła, zdecydowanie ważniejsze jest koszt energii elektrycznej jaką to źródło będzie pobierać!
 

4. Umieszczamy także w projekcie wirtualną symulację natężenia oświetlenia.
Poniżej przedstawiamy przykład wizualizacji natężenia oświetlenia tzw. przedstawienie nieprawidłowych kolorów., oraz przykład wyglądu oświetlonego pomieszczenia.

5. Projekt zawiera także rozmieszczenie oświetlenia awaryjnego.
6. Końcowym elementem projektu jest wstępny kosztorys i wyliczenie oszczędności w stosunku do standardowego oświetlenia.

Centrum Doradztwa Franczyzowego   |   ul. Biskupińska 58B/3 60-463 Poznań   |   NIP: 787-178-19-23   |   tel. +48-663-755-044