Projekt rozmieszczenia kategorii.

Na projekcie przestrzeni sklepu (layout'u) zaznaczone jest rozmieszczenie kluczowych dla funkcjonowania sklepu kategorii produktów. Tak przygotowany plan wystarcza zazwyczaj do pierwszego zatowarowania sklepu. Aby sporządzić precyzyjny projekt rozmieszczenia kategorii i podkategorii towarów musimy posiadać następujące dane:
- pełną listę oferowanego asortymentu
- dane o sprzedaży poszczególnych towarów w możliwie długim okresie czasu (najlepiej jednego rok).
Na podstawie analizy ww. danych przygotowujemy plan rozmieszczenia towarów na półkach (shelf plan).
Na obecnym etapie wiedzy w zakresie zarządzania kategoriami (Category Managment) i posiadanego w tym zakresie doświadczenia, możemy stwierdzić, że przygotowane plany półek muszą być poddane stałej analizie i okresowej korekcie. Działanie takie jest wprawdzie pracochłonne ale przynosi wymierne efekty finansowe.

Centrum Doradztwa Franczyzowego   |   ul. Biskupińska 58B/3 60-463 Poznań   |   NIP: 787-178-19-23   |   tel. +48-663-755-044