Organizacji i funkcjonowania detalicznych placówek handlowych
Nie może być mowy o sukcesie finansowym sklepu, jeżeli nie jest on profesjonalnie zorganizowany i
zarządzany.
Bardzo wiele niezależnych placówek detalicznych w Polsce, pomimo doskonałej lokalizacji, nie osiąga
sukcesu finansowego. Przyczyną takiej sytuacji najczęściej jest wadliwa organizacja pracy i błędy w
zarządzaniu sklepem.
Prowadzimy usługi doradcze w zakresie restrukturyzacji placówek handlowych, co po wdrożeniu
programu naprawczego zawsze prowadzi do istotnej poprawy rentowności placówki. Pełen pakiet
doradczy zawiera następujące usługi:
- Tworzymy schematy organizacyjne placówek handlowych z jednoczesnym przypisaniem
kompetencji i zakresów odpowiedzialności dla każdej komórki organizacyjnej Firmy. Tworzenie nowej
struktury poprzedzone jest wnikliwą analizą stanu obecnego.
- Opracowujemy procedury funkcjonowania i procedury kontrolne dla każdego działu i stanowiska
pracy sklepu. Opracowaniu temu towarzyszy ocena kultury firmy.
- Przygotowujemy także schematy systemu wynagrodzeń wraz ze schematem systemu motywowania
pracowników.
- Dokładnie przyglądamy się funkcjonowaniu placówki, poczynając od organizacji przestrzeni
handlowej poprzez oświetlenie na wizualizacji sklepu kończąc. Powstałe w wyniku tej oceny uwagi
służą do przygotowania raportu proponowanych zmian i usprawnień. Wspomniany raport najczęściej
zawiera sugestie dotyczące korekty layoutu, oświetlenia czy wizualizacji sklepu. Wprowadzenie
większości z proponowanych zmian wymaga wyłącznie nakładu pracy i niewielkich inwestycji, a ich
zrealizowanie w sposób bardzo widoczny wpływa na poprawę funkcjonowania placówki.
- Na podstawie analizy danych sprzedażowych, przygotowujemy program optymalizacji asortymentu,
który jest jednym z elementów zarzadzania kategoriami (Category Managment).
- Oceniając wyniki finansowe funkcjonowania sklepu i istniejącą na lokalnym rynku konkurencję,
przygotowujemy nowe parametry polityki marżowania.
- Przygotowujemy propozycje pakietów działań marketingowych, wskazując narzędzia marketingowe
z uwzględnieniem możliwości finansowych firmy.
- Na podstawie obserwacji zachowań konsumenckich i organizacji powierzchni Sali sprzedaży
przygotowujemy program przeciwdziałania ubytkom.
Nasi współpracownicy posiadają bardzo duże doświadczenie praktyczne w zakresie wdrażania
opisanych wcześniej usług. Jednocześnie "świeże" spojrzenie doświadczonego zewnętrznego
audytora pozwala na bardzo obiektywną ocenę i wyciągnięcie konstruktywnych wniosków.