Projekt rozmieszczenia kategorii.
Na projekcie przestrzeni sklepu (layout'u) zaznaczone jest rozmieszczenie kluczowych dla
funkcjonowania sklepu kategorii produktów. Tak przygotowany plan wystarcza zazwyczaj do
pierwszego zatowarowania sklepu. Aby sporządzić precyzyjny projekt rozmieszczenia kategorii
i podkategorii towarów musimy posiadać następujące dane:
- pełną listę oferowanego asortymentu
- dane o sprzedaży poszczególnych towarów w możliwie długim okresie czasu (najlepiej jednego rok).
Na podstawie analizy ww. danych przygotowujemy plan rozmieszczenia towarów na półkach (shelf
plan).
Na obecnym etapie wiedzy w zakresie zarządzania kategoriami (Category Managment) i posiadanego
w tym zakresie doświadczenia, możemy stwierdzić, że przygotowane plany półek muszą być poddane
stałej analizie i okresowej korekcie. Działanie takie jest wprawdzie pracochłonne ale przynosi
wymierne efekty finansowe.