Komunikacja - wywieranie wpływu na współpracowników i klientów.

Życie w społeczeństwie wymaga permanentnej komunikacji. Są jednak takie obszary życia, w których odgrywa ona szczególną rolę.
Handlowiec to powołanie, misja, zawód, który polega na ciągłym kontaktowaniu się z klientami, zatem obok wiedzy pracowitości i entuzjazmu umiejętność komunikowania się na najwyższym poziomie determinuje jego sukcesy.
Profesjonalnej komunikacji oczywiście można się nauczyć, lecz jest to proces długotrwały i wymaga ciągłego ćwiczenia.
Nierozerwalnie z pojęciem komunikacji wiążą się takie cechy jak asertywność i empatia, których przy okazji szkolenia z tego tematu nie sposób nie poruszyć.
Komunikacja, dla handlowca, jest bardzo ważnym narzędziem służącym do osiągania założonych celów. Jednak cel , którego precyzyjnie nie określimy, rzecz jasna, nigdy nie zostanie osiągnięty.

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest poprawienie jakość prowadzonych rozmów z personelem i klientami, polepszenie relacji ze współpracownikami, klientami i znajomymi. Nabycie umiejętności słuchania innych i obserwowania języka ich ciała. Polepszenie asertywności. Poprawienie jakość stawianych celów. Nabycie umiejętności sondować potrzeby rozmówcy jak i poznanie sposobów wpływania na ich kształt. Poznanie sposobów obchodzenia zastrzeżeń.

Szczegółowe zestawienie omawianych zagadnień:

I.Komunikacja niewerbalna.
1. Komunikaty niewerbalne.
2. Komunikaty interakcyjne.
3. Odczytywanie rzeczywistego znaczenia komunikatów.
4. Jak niewerbalnie blefować?
II. Komunikacja werbalna.
1. Aktywne słuchanie.
2. Schematy komunikacji niewerbalnej.
3. Budowanie klimatu rozmowy.
4. Sposób i techniki stosowane podczas mówienia.
5. Parafraza i jej funkcje.
6. Rodzaje pytań i sposoby ich formułowania.
7. Techniki zadawania pytań.
III. Empatia.
IV. Asertywność.
1. Znaczenie asertywności w kontaktach handlowych.
2. Asertywne słuchanie.
3. Formułowanie asertywnej odmowy.
4. Wyrażanie próśb i oczekiwan w sposób asertywny.
5. Sposoby asertywnego formułowania krytyki, pochwał i ocen.
V. Techniki profesjonalnego handlowca.
1. Jak formułować cele.
2. Sondowanie potrzeb klienta.
3. Praktyczne zastosowanie metody "Sokratesa".
4. Format obchodzenia zastrzeżeń.

Grupa docelowa:

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób związanych zawodowo z handlem, którzy chcą poprawić swe relacje z przełożonymi, podwładnymi i partnerami handlowymi.

Uzyskane korzyści ze szkolenia:

1. Uczestnicy szkolenia staną się bardziej przekonujący.
2. Nabycie umiejętności słuchania.
3. Wzrost poziomu asertywność.
4. Umiejętność kontrolowania przebiegu rozmów.
5. Podwyższenie efektywności wywierania wpływu na inne osoby.

Centrum Doradztwa Franczyzowego   |   ul. Biskupińska 58B/3 60-463 Poznań   |   NIP: 787-178-19-23   |   tel. +48-663-755-044